Sok felnőtt, aki gyerekkorában is szerette az aprólékos munkát – kockákat rakni, színezni vagy órákat görnyedni egy-egy puzzledarab felett -, felnőttkorában sem hagy fel ezekkel a tevékenységekkel, és a makettezést vagy modellkészítést választja hobbijául. Így jártunk mi is az idősebb fiunkkal. Kisgyerekként nagyon szeretett kockákból építeni, légózni, különösen az egyes tematikára épülő, használati utasítások alapján összerakott szetteket kedvelte. Kamaszként fordult a makettezés világa felé, majd ott is rekedt. Éppen azért mentem a makett kiegészítőket árusító boltba, hogy alapanyagokat szerezzek be a számára, amikor összetalálkoztam egy ismerőssel, akivel már jó régóta nem beszéltem.
Megörültünk egymásnak, váltottunk pár szót egymás külsejéről, mi változott, mi nem, arról, hogy kivel mi van, hol, lakik, hol, dolgozik, majd szóba jöttek a gyerekek. Elmesélte, hogy a legfiatalabb gyereke éppen óvodás – kissé későn érkezett. A két nagyobb már befejezte az általános iskolát, soha semmilyen tanulási, magatartásbeli vagy beilleszkedései probléma nem merült fel az esetükben. Ezzel szemben a kicsinél azt veszik észre, hogy kevésbé jól fejlett a mozgása. Tanácstalanul állnak a dolgok mögött, azt gondolták, hogy mivel minden szükséges mozgásfejlődési-szakaszon keresztülment, sokat jártak játszóterezni, mozogni, nem lesz szükség extra fejlesztésre, de most valahogy úgy látják, hogy ez mégsem volt elegendő. Jó lenne szakember segítségét kérni, de annyi mindent olvas az ember az interneten, hogy az lenne a biztos, ha olyan valakihez tudnának fordulni, akit már tapasztalat alapján ajánl valaki.
Ezen a ponton örömmel mondtam azt neki, hogy Mosolykulcs. Értetlenkedve nézett, de kissé részletesebben felvázoltam számára, hogy forduljon a Mosolykulcs fejlesztőközponthoz. Különféle gyermek fejlesztő tevékenységgel foglalkoznak, vizsgálatokat végeznek és terápiás foglalkozásokat is vezetnek, sőt még táborokat is szoktak szervezni. Négyféle vizsgálat elvégzését vállalják, amelyek mindegyike egy-egy területnek felel meg. A mozgásvizsgálat mellett, logopédiai vizsgálatot, iskolaérettségi vizsgálatot és gyógypedagógiai vizsgálatot lehet kérni a részükről, ha bizonytalanok vagyunk abban, hogy valóban problémás-e az adott terület, vagy csak túlgondoljuk a dolgokat.
Pár hónap múlva újra találkoztunk, és az ismerősöm nem győzőtt hálálkodni, amiért a mosolykulcsot ajánlottam neki. Megkereste őket a neten, elolvasta a bemutatkozásukat, amely azonnal megfogta. A gyermek fejlesztő szakemberek első látásra nagyon szimpatikusaknak tűntek neki, tetszett a gyermekközpontúság, egyéni odafigyelés, az egyedi igények figyelembevétele. A gyermek fejlesztő foglalkozások vidám, játékos formában valósulnak meg, a gyerek akár úgy is érezheti, hogy csak játszik, közben a háttérben nagyon is lényeges dolgok zajlanak. Beleolvasott egy kicsit a blogbejegyzésekbe is, ahol érdekes cikkeket talált, főleg az iskolaérettség témában.
Bejelentkeztek egy űrlapon, amelyen részletezték a mozgással kapcsolatos észleléseiket, majd pár nap múlva egy telefonos konzultációt követően, azt ajánlották a számukra, hogy vegyenek részt egy mozgásvizsgálaton. Beleegyeztek. A vizsgálat beigazolta, hogy TSMT terápiára lenne szükség. A terápia egyéni és csoportos formában is elérhető, az egyes típus ára fel van tüntetve a honlapon, külön-külön. Mindenki eldöntheti, hogy melyiket szeretné választani, illetve a szakember ajánlása is számít. Ők a csoportos terápiát választották, mert úgy érezték, hogy a gyerek kevésbé fogja magát furcsán érezni, ha több társával együtt mozog, izgalmasabb lesz számára, és nem érzi azt, hogy itt most valami fura dolog történik vele. Azt is elmondta, hogy a kislány nagyon élvezi a foglalkozásokat, a terápiás foglalkozások között otthon is szokta ismételni a mozgássorokat, a terápiás eszközöket (a labdát, a gördeszkát, és a billenőlapot) otthonra is megvásárolták a Mosolykulcstól, és a gyerek szívesen használja őket, Ezeket az eszközöket csomagáron kínálják, és a webshopjukban lehet megvásárolni. Ugyanitt gyermek fejlesztő kiadványok is rendelhetők.
