Iskolaelőkészítő feladatok óvodásoknak-diszlexia prevenció

Szó se róla, a makettezés nagyon is fejleszti a készségeinket, főleg a finommotorikát. Gyermekkorban kifejezetten fontos a koordinált mozgás megléte, melyet a makettezés és modellezés hihetetlenül megkönnyít és felgyorsít. Azonban nem ér itt véget a mese, ugyanis az iskolaérettséghez többre is szükség van, mint egy két szépen koordinált mozdulatra. Fejlesztenünk kell a beszédünket és a memóriánkat is. Az iskolaelőkészítő feladatok óvodásoknak-diszlexia prevenció-iskolakezdés megkönnyítése-munkamemória fejlesztése kiemelten fontos. Szerencsére megtaláltam a legjobb lehetőséget arra, hogy gyermekemet immáron a könyvek is lekössék, ne csupán a makettek. Beszereztük a legjobb fejlesztőkönyvet, és mindez ráadásul hihetetlenül kedvező áron történt.

Az iskolaelőkészítő feladatok óvodásoknak és a diszlexia prevenció az iskolakezdés megkönnyítése és a munkamemória fejlesztése érdekében kiemelten fontosak. Egy szuper oldalon találtam én is rá ezekre a feladatokra, méghozzá a szilvia-logopedia.hu weblapon. Egy ízig-vérig profi logopédus keze munkája az összes itt található gyakorló feladat. Ezek számos készséget és képességet fejlesztenek, méghozzá játékos feladatokon keresztül.

A kiválóan összeillesztett, egyre nehezedő feladványok kész sikerélményt adnak a gyerkőcöknek, ha sikerül majd megoldaniuk. A szülőknek pedig külön öröm lehet ez a könyv több szempontból is. Elsőként kezdjük azzal, hogy nem kell otthagyni a gyerekeket egy tanfolyamon vagy egy óvodai napközit követő foglalkozáson, mert ezt bármikor elővehetik. Akkor és ott oldják, amikor szeretnék. Nincs nyomás se a gyereken, se a szülőn, nem egy fix időpont, hogy köré kelljen egyeztetni a programokat. A kicsik is jobban pártolják azokat a dolgokat, amik nincsenek időhöz kötve, hanem akkor csinálhatják, amikor szeretnék.

Az iskolaelőkészítő feladatok óvodásoknak-diszlexia prevenció-iskolakezdés megkönnyítése-munkamemória fejlesztése elengedhetetlen az általános iskolában és ezt a tanítók is tudják. Kiemelten fontos az, hogy gyermekünket iskolaéretten engedjük el az óvodából. Annál is inkább, mert a tanulók több, mint háromnegyede úgy kerül be általános iskolába, hogy nem rendelkezik azokkal a kompetenciákkal, melyek megléte szükségszerű. Egy tudatos szülő azonban tisztában van a lemaradás veszélyeivel és tudja, hogy hogy kihathanak a személyiség fejlődésére is azok az események, amik az iskolában történnek.

Egy egészséges iskolai közeg kialakításához elengedhetetlen a megfelelő készségek megszerezése, melyet ez a könyv maradéktalanul biztosít. Amennyiben végigvesszük gyerkőcünkkel a fejezeteket meg fogjuk látni, hogy a feladatgyűjtmény végére már egy sokkal fejlettebb ovisunk lesz, aki készen áll az első osztályra. Ez a kis beruházás nem megéri ezt az óriási sikerélményt?