Imádjuk a járműveket, ezért utánanéztünk a lízing lehetőségeknek

Sosem tagadtuk párommal, hogy egyszerűen rajongunk mindenféle járműért. Teljesen mindegy, hogy repülésről, közúti közlekedésről vagy pedig hajózásról van szó, mindent szívesen vennénk, erre azonban nincs lehetőségünk. Helyette makettjeink vannak, amiket olykor hivatalos makett készletekből, máskor Lego boltokból szerzünk be a kisfiunk miatt. Szerencsére ő is nagyon szereti a járműveket.

Mivel a fiunk, Máté nemsokára kezdi az iskolát, el kellett gondolkodnunk azon, hogy beszerezzünk egy autót. A tömegközlekedés sajnos megnehezíti a szakkörökre, fociedzésekre való eljutást.

Elkezdtünk gondolkodni

Itt jött képbe számunkra a nyílt végű lízing.

Mostanában nem állunk túl jól anyagilag, ezért elkezdtük végigvenni a lehetőségeinket. Nagyon sok oldalt találtunk, de valahogy mindig bennünk élt a félelem, hogy átvernek minket. Akkor pedig se autó, se pénz nem lesz, ami számunkra hatalmas baj lenne. Egy felújítás közepén vagyunk, szinte napról napra élünk emiatt.

A flottakezeles.hu oldalon találtunk rá a nekünk megfelelő lehetőségre. Eleinte nem tudtuk, hogy mi az a nyílt végű lízing, de a cég oldalán szerencsére erről is bőven találtunk információkat. Éreztük, hogy ez lesz a legjobb megoldás, ezért is akartunk minél több információt megtudni az eljárásról és a cégről egyaránt.

A nyílt végű lízing azért is volt jó nekünk, mert nem akartunk olyan autót venni, ami teljesen új, mégis szerettük volna, ha jó állapotú lenne, és meg tudjuk ismerni. Lízing közben erre megvan a lehetőségünk. Jelen pillanatban mégsem látjuk még, hogy tudunk-e a jövő évi tanévkezdés előtt autót venni, akár ezzel a fajta szerződéssel. Ezért is tartjuk fent annak a lehetőségét, hogy csak egy elővásárlási jogunk legyen, ne pedig konkrétan vásárlási kötelezettségünk.

Felkerestük a céget, hogy érdeklődjünk egy nyílt végű lízing szerződésről, de nemleges választ kaptunk. Abban a pillanatban ez nagyon rosszul érintett minket, mert nem erre számítottunk, de elmagyarázták, hogy miért is nem jó ötlet ebbe belemenni. Mint kiderült, mégsem voltunk olyan körültekintők az utánaolvasás során, mint azt hittük.

Nem vettük figyelembe például azt, hogy nem kis veszélye van ennek a fajta lízingelésnek, amit nem szerettünk volna a nyakunkba venni. Pont arra figyelmeztettek, amit az elejétől el akarunk kerülni. Se autó, se pénz, de még a NAV-ot is magunkra uszíthattuk volna, ha valami nem jól sül el. Ezt pedig mondanom sem kell, hogy mennyire nem kívántuk.

Mit is kockáztattunk volna?

A miheztartás végett szeretném leírni, hogy mibe is futottunk volna bele, ha belemegyünk egy nyílt végű lízingbe.

Lényegében a NAV láthatja úgy ezt az egész helyzetet, hogy piaci érték alatt szeretnénk autót venni. Ez jól hangzik ugyan, de nem szeretnénk kijátszani az adózási rendszert, még akkor sem, ha ez a módszer jogszerű. Más kérdés, hogy csak olyan hitelintézet végezheti a folyamatot, akinek engedélye is van hozzá.

Röviden és tömören: akármennyire bevett eljárás, és nem jogellenes dolog, ezzel együtt egy rosszul megfogalmazott szerződéssel céltáblát akasztottunk volna a nyakunkba.

A végső megoldás

Végül nem mentünk bele egy orosz rulettbe, hanem kikértük a cég véleményét a helyzetről, és sikeresen meg is egyeztünk. Az operatív lízinget választottuk, és ezt használjuk addig, ameddig nincs lehetőségünk egy jó állapotú használt autót vásárolni.

Addig pedig maradunk a makettszobában, és minden este azzal foglalkozunk, hogy megépítsük, kifessük és minél szebbé tegyük álmaink jövőbeli autóját.